Poradniki

Hashtagi na Instagramie

Instagram – Hashtagi 

 

Dzisiaj przegryziemy trochę ten temat. Przy udostępnionym poście, często umieszczamy tak zwane hashtagi, które pomagają rozszerzyć popularność zdjęcia, zdobyć nowych obserwujących lub potencjalnych klientów naszego sklepu.

Nie dzieje się tak zawsze, że otrzymujemy taki wzrost zainteresowania, na jakim nam zależy.

Pewnie zastanawiacie się dlaczego tak się dzieje. Dlaczego nasz post, pomimo dużej ilości hashtagów, nie dostał uwagi, na jakiej nam zależało? Już odpowiadam na to pytanie.

Albowiem klucz naszych hashtagów polega na odpowiednim dobraniu ich do udostępnionego posta. Jak uzyskać efekt, na którym nam zależy? Dowiecie się w poniższym poście.

Otóż to..

Hashtagi sprawiają, że nasze konto się rozwija. Od czego jednak zacząć? Żeby konto się rozwijało, powinniśmy za ich pomocą określić Naszą działalność. W jaki sposób się pytacie. Od pierwszego posta powinniśmy określić rodzaj Naszej działalności, powtarzając hashtagi w kolejnych.

 

Instagram – przykład

 

 

Wyobraźmy sobie, że posiadamy biuro podróży. Naszym celem jest przyciągnięcie do siebie jak największej ilości klientów, poprzez udostępnianie zdjęć ze zrealizowanych przez nasze biuro wycieczek.

Jakich wówczas użyjemy hasztagów? Patrząc na powyższy przykład powinniśmy słowa kluczowe opierać na wyrazach związanych z podróżowaniem, miejscem w którym zdjęcie zostało zrobione, czy biurem podróży. Generalnie rzecz ujmując zależy to od naszych pomysłów, w tej chwili ogranicza nas tylko wyobraźnia.

Wszystko zależy również od tego, na jakich obserwujących czekamy. Czy będzie to młodzież, dorośli, a może szukamy konkretnych osób, które zakupiły by Nasze produkty? Wszystko to będzie miało wpływ na ostateczną selekcję i wybranie odpowiednich wyrazów, gdyż właśnie to one będą gwarantować Nam dotarcie do wymarzonej grupy potencjalnych obserwujących.

Warto również poszperać troszeczkę na innych profilach, które oferują takie same usługi jak Nasza. Możemy zainspirować się, rozeznać w tym, jakie oni dobierają hashtagi.

Szukasz polskich, czy może zagranicznych odbiorców?

Tutaj też trzeba byłoby się zastanowić, gdyż nastawiając się na obserwatorów z innych krajów, powinniśmy zadbać o to, aby Nasze hashtagi widniały w językach obcych, najczęściej spotkać możemy oczywiście język angielski.

Jest definitywnie najbardziej uniwersalny i to w nim znajdować będziemy najwięcej wyszukiwań, jak i postów.

 

Instagram – na co zwracać uwagę?

 

 

Do Twoje sklepu wchodzi nowy produkt, bądź usługa? Powiadom o tym swoich obserwatorów! Opisz produkt lub usługę, daj znać potencjalnym klientom, co mogą zyskać dzięki niemu! A może znasz jakieś ciekawostki na ich temat? Powiedz o tym! Wiele ludzi nie ma takiej wiedzy jak Ty, co daje Ci szerokie spektrum działania w tym zakresie.

Wyszukując hashtag, powinniśmy spojrzeć jaka liczba postów się pod nim znajduje. Dlaczego jest to takie ważne?

Ponieważ, im będzie ich więcej, tym większa będzie możliwość, że w przyszłości Nasz post się w nich po prostu zgubi i zniknie w niskich wyszukiwaniach tak szybko, jak się pojawił.

Jaki z tego wniosek?

Powinniśmy znajdować hashtagi, mające mniej postów, jednak z kolei nie aż nazbyt mało.

Wówczas moglibyśmy osiągnąć mniej, niż oczekiwaliśmy.

Więc jaki zakres powinniśmy wybrać? Myślę, że powinien on znajdować się w tej średniej skali, dotyczącej działalności, którą się zajmujemy.

Wydaje się troszeczkę skomplikowane?

Nie bój żaby! Może na początku się to wszystko mieszać, jednak bardzo szybko da się nabyć odpowiedniej wprawy. Bądź konsekwentny/a, zwracaj uwagę na wymienione powyżej aspekty, a przede wszystkim działaj! I pamiętaj, że efekty mogą nie przyjść od razu, lecz czasem trzeba na nie trochę poczekać. Najważniejsze jest to, aby się nie poddawać!

Dodaj komentarz